Teknoloji

Sosyal Medya 2022’de 7 Milyon Kullanıcı Kaybetti

Her yıl 230 ülkede insanların çevrimiçi davranışlarına ilişkin küresel raporlar hazırlayan We Are Social ve Meltwater’ın “Ocak 2023 Dijital Dünya” raporuna göre, Türkiye’de toplam nüfusun %73,1’i sosyal medya kullanıyor.

KULLANICI SAYISI 62 MİLYONA AZALDI

Ocak 2022’de sosyal medya kullananların oranı yüzde 80,8 oldu. Söz konusu oranlar 85 milyonluk Türkiye nüfusu içinde yorumlandığında yaklaşık 7 milyon kişiye tekabül etmektedir. Buna göre, yaklaşık sosyal medya kullanıcı sayısı son bir yılda 69 milyondan 62 milyona geriledi.

YOUTUBE KULLANICI SAYISINDA 1. Sırada

Youtube, Türklerin en çok ilgi gösterdiği sosyal medya platformu. 57,9 milyon kullanıcıya sahip Youtube’u 48,65 milyon kullanıcı ile Instagram takip ediyor.

Facebook 32,8 milyon, Tiktok 29,86 milyon, Twitter 18,55 milyon, Messenger 15,75 milyon, Snapchat 14,8 milyon ve Linkedin 13 milyona sahiptir.

EN ÇOK ZARAR VEREN LINKEDIN VE INSTAGRAM

2022 yılında en fazla kullanıcı kaybı Linkedin’de yaşandı. Son 1 yılda 4,2 milyon kullanıcı kaybeden Linkedin’i 3,5 milyon kullanıcı kaybıyla Instagram izledi.

Geçen yıl Facebook 1.6 milyon, Messenger 1 milyon 50 bin ve Youtube 500 bin kullanıcı kaybetti.

2022 yılında en çok yeni kullanıcı kazandıran sosyal medya platformu Tiktok oldu. 4 milyon 302 bin yeni kullanıcı kazanan Tiktok’u 2 milyon 450 yeni kullanıcıyla Twitter izledi. 2022 yılında kullanıcı sayısını artıran bir diğer sosyal medya platformu ise 1,9 milyon yeni kullanıcıyla Snapchat oldu.

E-TİCARET REKLAMLARI SOSYAL MEDYAYA TAŞIDI

Türkiye’nin ilk nakit iadeli alışveriş sitesi Advantageix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, söz konusu rapora göre internet kullanıcılarının internette geçirdikleri sürenin yüzde 39,2’sini sosyal medya platformlarında geçirdiklerini söyledi:

“Sosyal medya 2022 yılında üyelerini kaybetse de hala büyük kitlelere ulaşmanın en büyük aracı. Türkiye’de yaklaşık 45 milyon e-ticaret müşterisi var. Günde 8 saatini internette, 2 saat 52 dakikasını ise doğrudan sosyal medyada geçiren 62,8 milyon kişinin tamamına ulaşılması hedefleniyor. Bu kitlenin tamamı e-ticaret ekosistemine dahil edilirse halen 700 milyar lira civarında olan yıllık e-ticaret hacmi 1,5 trilyon lirayı buluyor. E-ticaret firmaları da sosyal medyanın gücünden faydalanmak için reklamlarına yüklenen bu mecraları kullanmaya başladılar.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort